logo

اخبار و مقالات

03 مارس 2015

کاربرد های آنتن های سیار ماهواره ای

ارتباطات در عصر حاضر بعنوان یکی از نیاز های اساسی هر جامعه انسانی است و نیاز دسترسی به ارتباطات سیار روز به روز در حال گسترش است .

28 ژانویه 2015

مردم نگران امواج دکل های تلفن همراه نباشند

خطرساز بودن و یا نبودن امواج آنتن های تلفن همراه محل اختلاف نظر بسیاری از سازمان ها و مسوولان کشور شده که این اختلاف نظرها اذهان عمومی را سردرگم کرده است، اما در این خصوص تاکنون تصمیم گیری قطعی گرفته نشده است.

28 ژانویه 2015

اجزای تشکیل‌دهنده ماهواره مخابراتی

یک ماهواره از زیرسامانه‌های متعددی تشکیل شده تا بتواند وظیفه عملیاتی خود را به درستی انجام دهد. به طور کلی یک ماهواره کوچک مخابراتی شامل زیرسامانه‌های ذیل است:

28 ژانویه 2015

ماهواره بزرگ مخابراتی اینتل ست ۶

ماهواره بزرگ مخابراتی اینتل ست ۶ می تواند همزمان از عهده ۱۲۰ هزار تماسی تلفنی و ۳ کانال تلویزیونی برآید بیش از ۱۳۰ کشور در مالکیت و عملیات اینتل ست سهیم اند.

28 ژانویه 2015

ماهواره ها و فرکانس های مخابراتی

لايه أنيوسفر در فركانس حدود ۳۰ مگا هرتز به صورت شفاف عمل مي كند. علائم ارسالي بر روي اين فركانس مستقيما از ميان آن مي گذرد و در فضاي بيرون گم مي شوند. اين فركانس ها همچنين در خط مستقيم ديد حركت مي كنند.

28 ژانویه 2015

تاریخچه ماهواره های مخابراتی

دانشمندان نوید می دهند که سده بیست و یکم، گواه انقلاب واقعی در نظام ارتباطات فضایی خواهد بود که در طی بیست سال آینده منجر به تغییر مفاهیم زندگی بشر خواهد شد، مثلاً آموزش و بهداشت و دیگر خدمات ضروری به برکت ارتباطات برتر و از میان خلاء با شتاب و کارایی والایی انجام خواهد گرفت.

28 ژانویه 2015

ماهواره های مخابراتی

ماهواره مخابراتي (كه به طور مختصر، كام‌ست خوانده مي‌شود)، قمري مصنوعي است كه با هدف دريافت، تقويت و ارسال مجدد طيف راديويي از محدوده امواج الكترومغناطيس به فضا فرستاده مي‌شود.

28 ژانویه 2015

آشنایی با ماهواره‌های مخابراتی

گسترش ارتباطات در سطح جهان، استفاده از سیستم‌های مخابراتی را با ظرفیت وسیع‌تر، پوشش بیشتر و كیفیت بهتر ایجاب می‌كند.

28 ژانویه 2015

ماهواره

ماهواره به دستگاه‌های ساخت بشر گفته می‌شود که در مدارهایی در فضا به گرد زمین یا سیارات دیگر می‌چرخند.

28 ژانویه 2015

آشنایی ماهواره مخابراتی

ماهواره مخابراتی نوعی ماهواره است که برای مخابره تصویر و پیام و داده‌ها بکار می‌رود. ماهواره مخابراتی معمولاً در مدار ژئوسنکرون زمین و در بالای خط استوا و هماهنگ با سرعت زمین و با زاویه‌ای ثابت، حرکت می‌کند، و قسمت مشخصی از سطح زمین را بطور ثابت پوشش می‌دهد.